Videosignal pres CAT5

Danhard danhard@volny.cz
Pondělí Srpen 23 23:08:19 CEST 2004

Zkresleni (u prizpusobenych vedeni) zpusobuje zvetsujici se utlum zavisly na
frekvenci.
Pri presnem obdelnikovem signalu na vstupu uvidite na vystupu vsechna
zkresleni, ktera se daji i velice dobre kvalifikovat.
Posoudit zkresleni pro tento pripad (100m vedeni) muzete treba podle DC ztrat
(podle dc odporu vedeni), ztrat pri 4MHz a 10MHz (to jsou hodnoty pro CAT5
uvadene).
Je pravda, ze zkresleni bude zpusobovano po cele delce vedeni, zatimco korekce
budou v soustredenem obvodu, pokud ale budete kabel budit obdelnikem s
parametry sirky pasma videosignalu, tak pokud udelate kompenzace (a jedno
celkem kde, ale na strane vysilace je to vhodnejsi) tak, ze bude ten obdelnik
na vystupu nezkresleny, tak verte tomu, ze i fazova charakteristika bude ok.
To co popisuje Jindra Macoun neni ale zadne prizpusobeni, ale pouziti ladeneho
vedeni.
Pro prenos signalu musi dojit minimalne k pruchodu signalu vedenim tam i
zpatky, aby nastaly ustalene pomery, to je zpozdeni cca 1us pro 100m vedeni.
Takovy "duch" (asi 1/5 sirky obrazovky TV) by se vam objevil i kdybyste to
udelal se 100m TV svodem, nezavisle na nosne frekvenci.

Danhard