Videosignal pres CAT5

Jan Kuba jan.kuba@seznam.cz
Pondělí Srpen 23 22:57:59 CEST 2004

ze pokud budou oba konce castecne  neprizpusobene, muze nastat ( jen na
nekolika kmitoctech) stav, kdy napajec bude impenanci
----- Original Message -----
From: Danhard <danhard@volny.cz>
To: [HWnews] <hw-list@mailman.nethouse.cz>
Sent: Monday, August 23, 2004 10:33 PM
Subject: Re: Videosignal pres CAT5

> A co z toho plyne pro 100m vedeni, ktere ma zpozdeni prenosu cca 500ns
jednim
> smerem, a od ktereho chceme prenos se sirkou video pasma cca 5MHz ??

ze pokud budou oba konce castecne  neprizpusobene (treba vlivem rozptylu,
nehomogenite vedeni - to je u vedni s mnoha spojkami atd. mozne), muze
nastat ( jen na nekolika kmitoctech) stav, kdy napajec bude impenanci presne
transformovat z vystupu na vstup - coz je proti neprizpusobeni ( na jinem
kmitoctu nez se kabel chova jako trafo 1:1) zmena urovne v prijimaci zavisla
na kmitoctu, neboli  objevi se amplitudove zkresleni..pro videosignal jaksi
dalsi rusivy element.

Tohle je treba problem na metalickych telefonnich kabelech, na ktere se
nasazuje HDSL - proto je modulace u DSL obecne delana tak, ze dokaze
ignorovat cast kmitoctu na kabelu, ktere jsou nepouzitelne (diky
transformacnim pomerum na napajeci vzhledem ke kmitoctu) . Zjednodusene si
lze predstavit nmoho modemovych uzkopasmovych spojeni za sebou od 150KHz az
co cca 1MHz. (dejme tomu  po 4 KHz)  Kazdy modem ma svoje kmit. pasmo (neco
jako vicenasobna analogova telefonie) a kazdy z techto mnoha "pomyslnych"
modemu si nastavuje svoji uroven, a kompenzuje dalsi negativni vlivy  jak ve
vysilani, tak v prijmu.
Diky nehomogenite vedeni  (spojky, prechody na ruzne profily atd) je totiz
impedance velmi tezko definovatelna a ma pokazde jinou hodnotu.

> Myslite, ze tyhle praktiky muzete pouzit treba u svodu od TV anteny ??

Ano, samozdrejme,  pokud budu prijimat jen jeden kmitocet vse plati. ( to se
ale u TV nepredpoklada ze??)
I kdyz pokud se bude jednat o svod z jedne uzkopasmove anteny v UHF pasmu
..jenoho jedineho kanalu...?