GPS adapter k notebooku, PDA... Zkusenosti z provozu

Jan Kuba jan.kuba@seznam.cz
Neděle Srpen 22 23:33:47 CEST 2004

Takze modul jsem ve ctvrtek minulý týden objednal u Fy Sectron ( doporucení
P. Setina)
( http://www.sectron.cz/gp/cz/pro/pc/et131.html )
Cena okolo 2500,- kc s daní, doruceno v pátek v cca 10:00   PPL  posta

Z cerného ( proc tak nestastne volená cerná - pri prímém slunci se GPS
rozpálil tak, ze na nem nesla udrzet ruka - vyresil to list papíru obtocený
okolo )  modulu velikosti mysi k PC , jehoz spodek je magnetický (umístení
na srese vozidla) vede cca 1,5m kabelu který je zakoncený obycejným RJ 6
konektorem. (stejný jako telefonní) V "sade" je pak dodáván prevodník na USB
rozhraní, který zajistuje prevod signálu z GPS moduu (rx, tx) na USB a
napájení modulu z USB zásuvky PC.
http://web.quick.cz/solemon/GPS-Sectron/Sada.jpg
http://web.quick.cz/solemon/GPS-Sectron/USB-RJ.jpg
http://web.quick.cz/solemon/GPS-Sectron/GPS-RJ.jpg

- k sade pak není zádný návod ani ovladac - obojí je vsak na stránkách
dodavatele.

Pri praktických pokusech (modul na strese vozu) v aute notebook s
nainstalovaným OZIexplorerem a príslusnými mapami) vse funguje naprosto
excelentne. Sipka ukazuje na mape presne místo a smer pohybu automobilu, je
videt aktuální rychlost, pocet prijímaných satelitu, nadmorská výska atd.. I
pri jízde ulicemi mesta je vzdy dostupný takový pocet
satelitu, ze je mozná bezproblémová navigace. Pri jízde radou hustých
vysokých stromu se pocet prijímaných satelitu zmensil na 2- 3 , nicméne
navigace fugovala stále dobre.
Dalsí zkouska probehla se software "MAP SOURCE" jenz je vhodný na cestování
po celé Evrope.
Jsou dostupné mapy hlavních cest a dálnic. I s tímto programem pracoval GPS
naprosto bez chyb. (u obou programu je pouzíván protokol prenosu NMEA-0183).

Po nainstalování USB ovladace se objeví v PC dalsí virtuální COM port, coz
me krome dalsího presvedcuje o tom, ze vlastní GPS modul má RS-232 rozhraní.
Modul je pripojen na USB adaptér 4-mi dráty: Ucc (5V), TX, RX a zem) pricemz
na modulu prevodníku GPS-USB jsou jeste spolu propojeny signály DSR+DTR a
CTS  + RTS. Vlastní modul prevodníku vypadá takto:
http://web.quick.cz/solemon/GPS-Sectron/prevodnik.jpg
a druhá strana PCB:
http://web.quick.cz/solemon/GPS-Sectron/prevodnik2.jpg

Ptám se - bylo by mozno pripojit modul rovnou do PC na RS 232 (COM) pomocí
signálu TX,RX a zem?? (napájení treba z keyboard), nebo je treba jeste
pouzít  prevod úrovní (MAX232) ???
Myslím, ze by se to dalo vysledovat dle svábu na PCB. Co na to znalci USB
rozhraní - viz svabi na prevodniku.
Navíc firma nabízí nekolik druhu kabelu pro ruzné PALMy , PDAcka a
PoCkety...Viz:
http://web.quick.cz/solemon/GPS-Sectron/et_131_manual.pdf

Stále víc jsem vsak presvedcen, ze kabel GPS-PC RS232 jsou jen holé dráty
bez  dalsí elektroniky!

Dík za prectení, a odpovedi,  prípadné dalsí dotazy rád zodpovím.