Nahrada LM339 SMD s vetsim Io

Pavel pavel_t@centrum.cz
Pátek Srpen 20 13:29:37 CEST 2004

Zdravim,

mam zapojeni s LM339 SMD (4 x komparator), ktere slape ale ma jednu
nectnost. LM339 ma proud vystupem (Isink) typicky 16mA, ja jej zatezuji
proudem cca 10 - 13mA (podle napeti ktere se z principu meni) a to jiz na
spinacim tranzistoru v LM vznika velky ubytek (samozrejme ve stavu kdy
vstupy plati tak, aby byl tranzistor plne otevren) a tim i teplo, vzhledem k
pozadovene presnosti a tomu ze to neni tak "horke" (psi cumak to neni a
otepleni je slabe znatelne prstem) i katalogove udaje to splnuje, to spise
povazuji za nectnost nez abych zeslozitoval zapojeni tranzistory apod. Vse
ostatni mi LM339 splnuje nadrherne. Ptam se tedy jestli neexistuje nahrada
ktera se lisi pouze Isink. Pozadavky jsou:
-SMD pouzdro
-muze byt odlisne rozlozeni pinu
-muze byt FET (ten by se na vystupu hodil) i klasika
-musi byt OpenColector (OpenDrain)
-rozsah napajeni minimalne 7 - 18V
-krome Isink ostatni parametry shodne s LM339
-a musi to byt bezne dostupny typ treba v GM, GESu apod. za cenu podobnou
jako 339

Zkousel jsem hledat mezi me znamymi typy ale nejak jsem nepochodil. Pokud se
mi nepodari najit vhodny typ, zustanu u stavajiciho LM339.

Predem dik

Pavel