trochu OT: Deska MS-6163 PRO BX MASTER a BIOS do ni

Václav Ovsík vaclav.ovsik@i.cz
Úterý Srpen 17 16:31:18 CEST 2004

On Tue, Aug 17, 2004 at 04:20:40PM +0200, Chipsi wrote:
> Není nutné mít externí řadič nebo novější BIOS pokud chcete přidat
> větší disk. Jen je nutné mít bootovací disk, který BIOS detekuje.
> Druhý, ten velký se zakáže pro detekci v BIOSu. Po nastartování do
> Widnowsů, si tento velký disk nadetekují a jede v pohodě, bez nutnosti
> mít nevější železo. To jenom pro zajímavost, pokud potřebujete přidat
> velký disk ke stávajícímu. Pokud potřebujete bootovat z toho velkého
> nezbývá než novější železo nebo externí řadič s podporou velkých
> disků.

Tak to si tedy nejsem jistej. Radic, kterej ma spolupracovat s diskem
vetsi nez 120GiB musi AFAIK umet LBA48. Tedy 48 bitovou LBA adresu.
Pokud to v tom HW neni, tak asi smula.

BTW: koupil jsem nedavno radic Kouwell 571B nebo co toje. Ma to v sobe
Sil680 (byv. CMD). Na krabici vsude, ze je to jenom do 120GiB. Ovsem ve
specifikaci chipu je, ze LBA48 umi. U SilliconImage je ke stazeni
novejsi firmware, aby disky i rozpoznaval. Proste Kouwell nechapu.
--
Zito