Studna???

Jaroslav Buchta buchta@compelson.cz
Sobota Srpen 14 21:43:12 CEST 2004

V pripade zasypani bude nejlepsi zahladit stopy a tvarit se, ze tady nikdy
studna nebyla :-)))
Ale vazne
Mame studnu a uvazujeme o jejim vycisteni. Doslechl jsem se ale,ze riziko je
uz privycerpani vody, kdy se pry muze pramen ztratit. Ma s tim nekdo
zkusenosti?

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz
[mailto:hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz]On Behalf Of mcmlxxx
Sent: Saturday, August 14, 2004 9:35 PM
To: [HWnews]
Subject: Re: Studna???

Ahoj,

k prohloubeni studny musite mit povoleni. a to bohuzel nejedno
(stavebni urad, vodohospodari, ekologia atd.) Jsou tam dokonce vysoke
pokuty za poruseni. (prace musi provadet kvalifikovany studnar)
Studna neni bohuzel jen dira do zeme v ktere je (neni) voda.
Muze se vam stat se se prokopete skrz izolacni vrstvu (jilu nebo
kamene) do nejake propustne vrstvy a voda se tim padem ztrati uplne,
pripadne průsakem do jine vrstvy znecisti ci zmeni mistni vodni pomery
(prusvih)
Kazda studna se projektuje a posuzuje se i jeji vliv na okolni studny
aby v ostatnich studnach voda "nezmizela".
Kazdopadne u kopane studny nacerno je nejlepsi zpusob prohloubeni
"ukrajinec" - ale pozor - opet riziko prusvihu kdyz to nekoho zasype.

mxmlxxx