Alternativni zdroj energie

Pavel pavel_t@centrum.cz
Sobota Srpen 14 21:13:31 CEST 2004


Uz tu bylo receno, ze alternator neni nejvhodnejsi a ze ma malou ucinost,
kolik to je sice nevim ale opravdu bude asi problem i s otackami. Jmenovite
parametry alternatoru jsou vetsinou udavany pri 6.000otm alternatoru, motor
toci zhruba 2 - 3.000 tedy nekde v pracovnim pasmu a tak zprevodovani ve
voze byva vice jak 2x do rychla, pri 15otm kola by jste potreboval prevod
400x! Dalsi problem je, ze jej nejak musite budit, coz muze udelat
regulator, ktery uz je vetsinou soucasti alternatoru ale potrebujete nejakou
energii z venku pro nabuzeni pri roztaceni pak uz se budi sam casti energie
kterou vyrabi (ve voze je to reseno pres kontrolku a kdyz zhasne uz funguje
"samobuzeni"). Alternator take musi byt stale nejak zatizen, aby napeti
nerostlo nad unosnou mez. Zase jeho konstrukce je na dlohy provoz v
nehostinych podminkach uzpusobena.

Mozna vhodnejsi by bylo pouzit automobilove dynamo.

Jinak se mi velmi libi navrh AZeho, kdy TC bere energii z potoka a pokud se
to vylepsi o pokon kompresoru vodnim kolem, zda se mi to temer dokonale a
byt Vami bych do toho sel. Jeste k tomu, ze se Vam zda neekonomicke brat
trvale 350W a vyrabet 1kW. Vzdyt Vy potrebujete vetsinu casu pouze
temperovat treba na 5C a to potrebujete vykon daleko nizsi, zarizeni se tedy
bude urcitym termostatem spinat a bude zapnute treba jen 5minut z hodiny
behem kterych staci 1kW prihrat vodu opet na potrebnou teplotu, coz uz je
unosne a proti stejnemu zarizeni pouze na elektriku je to za 1/3 provoznich
nakladu. Nebo je tento zpusob regulace u TC nemozny?

Pavel


-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz
[mailto:hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz]On Behalf Of Martin Záruba
Sent: Saturday, August 14, 2004 9:51 AM
To: hw-news@list.gin.cz
Subject: Alternativni zdroj energie





Další informace o konferenci Hw-list