RE: Zničený PIC

Dolezal Dusan dolezal@zoner.com
Středa Srpen 11 08:28:26 CEST 2004

Teda je to mozny, ze by skvrny na slunci? Prakticky totez se mi stalo vcera pred pulnoci, ladil jsem neco v 18F452, spustil programovani (JBprog - hezky nazev... :-)) + ICProg), a uvedomil jsem si, ze jsem v programu neco zapomnel, tak jsem programovani stopnul, a dalsi programovani uz neproslo. V prvni chvili jsem zkousel, jestli nekde nevypadly nejake kabely nebo neco podobneho (mam ho v kontaktnim poli a programuji pres ICSP), ale tim to nebylo. Laboroval jsem se vsim moznym, zkousel mazat a znovu programovat, ale ani tuk. Nakonec jsem procesor vyrval a vrazil tam 18F242, protoze jsem ho mel po ruce a ten beha jako hodinky. Pak jsem tam jeste vratil puvodni 18F452ku, ale zase nesla, takze jsem se smiril s tim, ze asi odesla do vecnych lovist (a vzpomnel si na MK, s kterym jsem jeste pred par dny bytostne nesouhlasil... :-)

Ale stejne je mi to divne, v podstate jsem s ni nic nedelal, kupoval jsem ji vcera a programoval tak maximalne 15-20x, takze tech 10.000 cyklu to urcite nebylo. Musim rict, ze se mi nikdy nic podobneho nestalo, resp. pokud ano, vzdycky byla chyba nekde u mne (spatny kontakt, dlouhy kabel od programatoru, atp.). Ma jeste nekdo podobnou zkusenost, nebo napad, co s tim (krome napadu "nechat ho odpocnout")? Jak vubec poznat, ze je PIC skutecne mrtvy? Vzhledem k tomu, ze v nem budou nejake nedefinovane trosky programu, tak tezko rict, co bude delat po zapojeni, takze mereni odberu asi nebude uplne smerodatne (ale mohlo by napovedet). Jeste je samozrejme moznost zkusit ho v nejakem 100% funkcnim programatoru (treba Elnec), ale to bohuzel nemam kde.

Dusan Dolezal

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz
[mailto:hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz]On Behalf Of Tomáš Hamouz
Sent: Tuesday, August 10, 2004 6:26 PM
To: hw-list@mailman.nethouse.cz
Subject: Zničený PIC

Prosím o radu - programoval jsem PIC 16F628 pomocí sériového
programátoru (dle J.B.), cca 20-30x bez problémů, obvod není v desce
ale jen připojený k programátoru.
Pak jsem udělal kroky:
 - smazat
 - kontrola smazání (smazáno)
 - naprogramovat (nahlásil chybu při verifikaci někde ke konci
   programovaného úseku)
 - smazat (nahlásil smazáno)
 - kontrola smazání (nesmazáno, při porovnání s požadovaným obsahem se
   objevily další chyby i tam kde předtím nebyly)
PIC je teď částečně naprogramovaný, ale s chybama a od té doby nehodlá
jakýmkoliv způsobem změnit svůj stav. Mezi výše uvedenými kroky jsem
obvod z programátoru nevyndaval ani s ním nijak nemanipuloval.

Jedná se o smůlu s vadným kusem nebo dělám nějakou zásadní chybu,
kterou jsem přehlédl? Rozhodně jsem se ani zdaleka nepřiblížil
udávanému počtu programovacích cyklů :-((

Tomáš