Mirne OT: servoventil

Petr Simek psimek@jcu.cz
Úterý Srpen 10 20:11:18 CEST 2004

On Tue, 10 Aug 2004, Jirka wrote:

> Ano, ale namisto serva bych pouzil mnohem robustnejsi servomotor s
> prevodovkou (vlastnim ho). Prece jen modelarske servo nema dostatecny
> kroutici moment a ani klimatickou odolnost (pro diskutery: modelarim
> leta). Dam ale prednost hotovemu reseni a priznam se, ze se mi prece jen
> zacina libit ten solenoid (v jednoduchosti je sila).

Neco nabizi i www.iwka.cz . Pridam par vlastnich zkusenosti s provozem
slunecnich kolektoru a zpetne klapky.

Mechanicka zpetna klapka - usadi se v ni bordel a pak uz netesni.

Klapka se solenoidem (obvykle tesni jen pro jeden smer tlaku) - krome
toho ze i ta muze mit problemy s tesnim vlivem bordelu, tak se obcas
stavalo ze to nejak blbe dosedlo a pak to hur tesnilo a nekdy pri sepnuti
to blbe dosedlo do polohy otevreno a strasne to vrcelo.

Servomotor a kulovy ventil. To fungovalo dobre ale byl pouzit slaby motor
a kdyz sel kulovy ventil vlivem horke vody ztouz, tak uz to neutahlo.
Jinak ale rekl bych dobre reseni.

Nakonec to skoncilo na prepadu - zadne mechanicke prvky, zadne napajeni,
100% spolehlivost