Re: Knízka s teorií

Jirí Krul jkrul@seznam.cz
Pondělí Srpen 9 15:15:02 CEST 2004

Dlouho jsme tu nemeli zadny flame a tak hura do toho. :-))))
Na vse se lze divat z nekolika uhlu:
1. Tim, ze si nekoupim knihu vydanou puvodne v USA prispivam aktivne k
snizovani schodku zahranicniho obchodu CR.
2. Tim, ze si nekoupim knihu tistenou na papire prispivam aktivne k ochrane
zivotniho prostredi. Jen tak mimochodem papirensky prumysl zlikviduje rocne
kolem jedme miliardy stromu.
3. Jen tak mimochodem autor ma z prodane publikace neco mezi 0-1% v pripade
The Art of Electronics  a pana Horowitze je to 0%.
4. Z hlediska evolucni biologie jde o jedine spravne chovani,
5. Obe knihy jsou k dispozici v Knihovne kongresu USA a lze si je tam volne
pujcit a cokoliv si okopirovat a tak to berte tak, ze si dotycny zasel se
skenerem do knihovny kongresu :-))).
6. Podobne knihy jsou vice mene prehledy toho co lidstvo v danem oboru
objevilo a tak kdyz autorska prava tak dusledne tj. zjistit autora kazdeho
vzorce a kazde teorie a autorske poplatky by meli prijit jim, cim to , ze
tohle nefunguje ?
7. Dotycny by si zcela jednoznacne knihu za 2500 nikdy nekoupil a tak autor
tak jako tak o nic neprijde.

8. Tohle besneni ohledne autorskych prav musi jednou prestat , pod zaminkou
ochrany autoru vznikla v nasi casti civilizace besneni , ktere obtezuje a
omezuije vetsinu populace, brzdi vyvoj a zisky prinasi pouze parazitum,
kteri se na celem systemu prizivuji. Jeste si pamatuji debatu o sw patentech
a tvrzeni nekterych z nas, ze jde o celkem uzitecnou vec, pro informaci
Microsoft si nechal patentovat vyuziti lidskeho tela jako vodice pri
prenaseni dat a patent mu byl udelen fakt nechapu cim se MS zasouzil o to,
ze je clovek vetsinou tvoren vodou a tim padem je eletricky vodivy. Zrovna
tak nechapu proc kdyz pujdu vecer z hospody a budu spici mesto obtezovat
svym revem musim druhe rano jit a zaplatit OSE poplatky za verejnou produkci
a to i v pripade, ze budu pet pisne vlastni tvorby a zcela urcite nejsem
clenem osy. Je neco shnileho ve state danskem...

Hi.

P.S. Tak me napada mit prachy na udrzovani celosvetovych autorskych prav tak
staci nechat pocitac vygenerovat vsechny mozne kombinace tonu, pro nekratsi
autorsky chanitelny blok hudby, a mate vystarano, protoze napriste budou
vsichni muset platit vam, ....