FPGA ne tak velke

danhard@volny.cz danhard@volny.cz
Úterý Srpen 3 23:41:26 CEST 2004

Myslim ze pouzdro PLCC44, nebo PLCC84 zaletuje i prase s
pistolovou pajeckou, nakonec to muzete dat do nozickoveho soklu.
Takove obvody jmenovane firmy vyrabi, staci se asi lepe podivat.
Pouzdra VQ44, VQ66, VQ100 jsou me ale mnohem milejsi.
Je me ale novinkou, ze by ULA ve Spectru byla FPGA ?

Danhard

> Ahoj lidi!
>
> Jakožto fanda číslicové techniky vymýšlím řadu roztodivných
> obvodů o rozsahu stovek, maximálně tisíců hradel. Protože se mi
> to nechce sestavovat ze čtyřhradlových ICéček (cena, námaha)
> hledal jsem na netu něco o programovatelných hradlových polích.
>
> Dočetl jsem se o FPGA od Altery, Actelu, Atmelu, Xilinx, což je
> sice hezké ale: pro mojí potřebu jsou příšerně předimenzované
> (tak 10x až 100x). Očekávám tedy vyšší cenu a co ještě hůř:
jsou > to SMD se stovkami nožiček. Jak to mám proboha pájet?

> Nevyrábí ještě někdo starší (nebo skromnější) typy
> programovatelných polí? Např. v počítačích ZX Spectrum byl
> grafický/IO čip označovaný ULA, což byl právě (opravte mne)
> jednorázově programovatelný FPGA. A byl to obyčejný brouk,
který > měl něco jako 2x20 nožiček, takže by měl jít strčit do
nějaké

--
Hrajte s námi o 1000 Kč každý den! Připojte se přes VOLNÝ a
tipujte teplotu na vybraném místě v České republice. Užijte si