RS 485 a problemy se dvema vysilaci

Pavel pavel_t@centrum.cz
Pondělí Srpen 2 14:48:14 CEST 2004

Odpoved na otazky tykajici se elektricke casti RS485 naleznete treba na
http://www.papouch.com/uvod.html

Pokud jde o softwarovou cast, predpokladam ze nemate nijak osetreny posilane
zpravy pomoci checksumu apod. stejne jako, ze na odeslanou zpravu nepozaduje
vysilajici odpoved. Zkuste jednak toto implementovat a jednak si nejak
osetrete kolize vysilacu. Lze to udelat tak, ze vysilac muze poslat neco az
po urcite (kazdy jine) dobe klidu na lince. Musite samozrejme zajistit, aby
prodlevy mezi vysilanim byly delsi nez je doba cekani, protoze pak by se ten
s delsim cekanim vubec nedostal ke slovu. Prijem musite upravit tak aby
pokud prijme neplatny znak pouze nuloval (nastavil) citac cekani.

Pavel

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz
[mailto:hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz]On Behalf Of
phracek@tiscali.cz
Sent: Monday, August 02, 2004 2:26 PM
To: hw-list@mailman.nethouse.cz
Subject: RS 485 a problemy se dvema vysilaci

Ahoj vsichni,

cetl jsem si diskuzi na HW ohledne RS 485, ale moc jsem nepochodil.
Mam nasledujici problem:
Na 2 dratove siti RS485 mam nyni nainstalovano nasledujici:
1 x vysilac (MAX485) ovladany AT89C51
3x prijimac (MAX485) ovladany AT89C51
Vse bezi perfektne a bez problemu. Jen jsem si vsiml, ze tam nemam 120ohm
odpory.
Vysilac vysila cisla a ty se zobrazuji na 7segmentovkach dobre a bez
problemu.

Celkova vzdalenost dratu od vysilace je max.50m.
Kdyz na tuto sit chci pripojit za provozu dalsi vysilac s LT485
opet ovladany AT89C51, tak to dela nesmysly.
Obcas se dispalye zhasnou nekdy kdyz se vysle cislo, tak se sice zobrazi
ale nespravne
napr: misto 123 -> 235.

Nevite v cem by mohl byt problem?
Muze se pripojovat za chodu?