regulace el.kotle + jistic?

Petr Simek psimek@jcu.cz
Pondělí Srpen 2 11:38:09 CEST 2004

On Mon, 2 Aug 2004, Kubat Tomas wrote:

> no jeste to upresnim, je to kotel 3x4KW(18A na fazi ?). pri jisteni 32A mi
> zbyva na jednotlive faze cca 3kw. na jedne je bojler 2kw na druhe kuchyn,
> chtel bych el. troubu a na treti koupelna( zaric, pracka). je to ale jen tak
> tak. chtel bych nejakou " inteligentni " regulaci, ktera mi podle okamziteho
> prikonu, stahne jednotlivou fazi na kotly na primereny odber. ja pak nemusim
> vysvetlovat manzelce, ze zehlit v kuchyni pri zapnute troube a konvici na
> kafe nejde :-))). zvyseni prikonu a tim jistice neni to prave.
> tomik.

No to je pro praveho bastlire primo lahudka takovy problem. Postavte
tri monitory proudu (na kazdou fazi jeden), pripojte je k MCU ktery
bude vyhodnocovat prekroceni. El. rozvod musite udelat tak aby hlavni
privod byl rozdelen na odbocku pro kotel a zbytek pro domacnost. Mereni
proudu by se delalo na te vetvi pro domacnost a MCU by postupne odpojoval
telesa kotle tak, aby jeho prikon nemohl spolu s prikonem zbytku domu
prekrocit povolenou mez. Snadno udelate casova okynka aby to 'necvakalo'
moc casto, no zkratka - uplna lahudka ;-)