Imax z NiMH

Danhard danhard@volny.cz
Středa Duben 28 13:33:43 CEST 2004

A vy tyhlety parametry vyctete u tech "zavadejicich" clanku ??

Co se tyce vyvodu, clanky jsou konstruovany na kratkodoby zkratovy proud,
takze pokud budete odebirat nejakych 0,2 zkratoveho, tak se nejakeho utaveni
bat nemusite.
Nakonec proudem nakratko merim v jake jsou clanky kondici uz 35 let a muzu
vas uklidnit, ze takhle jsem zadny clanek jeste neutavil :o)

Ten udavany vnitrni odpor je nutno brat s rezervou, a je lepsi ho srovnat s
ubytky na vybijecich charkteristikach, vetsinou byva udavany optimictejsi
nez skutecnost.
U tech clanku na velke odbery jsou ty vybijeci charakteristiky az do
extremnich hodnot, ale ten zkratovy proud a vnitrni odpor se da urcit i z
vybijeci chrakteristiky 1CA a 2CA, ktera byva i u clanku na nizsi proudove
zateze.

Co se tyce otepleni, neni to nic jineho nez pocitani ucinnosti zdroj -
vnitrni odpor - zatez, a ty ztraty zavisi podstatnym zpusobem prave na
vnitrnim odporu clanku.
Maximalni ztratovy prikon clanku je dan kratkodobe tepelnou kapacitou,
dlouhodobe ochlazovanim, tj. velikosti pouzdra a moznosti jeho chlazeni.
Tady se ruzne clanky stejne velikosti budou lisit minimalne.

Danhard