poradte jak na opticky kabel....

Petr Simek psimek@jcu.cz
Středa Duben 28 10:17:59 CEST 2004

On Wed, 28 Apr 2004, Landa Martin wrote:

> Pouzitelny vykon asi ne, ale kdyby tam uz byla nejaka pouzitelna modulace,
> tak by uz zbyvalo jen zabudovat vhodny laser ci infra LED pro tx a dodelat
> mechanickou cast pojitka. Prijimaci cast by pak mozna mohla zustat jaka

No prave - kdyby. Jenze mam pochybnosti o te modulaci - v tom optokabelu
neni ruseni, jen utlum, takze bych na ni moc nespolehal. Nicmene pokud by
nemela byt pouzita ta vystupni laserova dioda toho prevodniku, nebylo by pak
jednodussi nabastlit neco primo na TX konektor klasicke karty ? To pouziti
prevodniku mi pak prijde nadbytecne. Nebo myslite ze ta elektronika toho
prevodniku dela nejakou specialni modulaci te vystupni laser diody ? Potom
by to smysl mit mohlo.

Mimochodem nekde jsem videl optopojitka ktera vyuzivala primo tyhle opticke
moduly (nejake LH typy s vyssim vykonem). To svetlo se vedlo optokabelem
na optikou ktera ten svazek roztahla na sirku a na druge strane bylo neco
podobneho ale obracene a asi s citlivym predzesilovacem. Ta optika byla
ovsem velmi precizni.