Zaciatocnik s PIC 16F62x

VA Elektronik - Andel Vladimir ing. vaelektronik@mirnet.cz
Úterý Duben 27 22:14:12 CEST 2004

Oscilátory jsou různé. Takový ten nejlevnější co nejde doladit a má 100 ppm,
to je pro přesné aplikace nepoužitelné. Oscilátor s teplotní kompenzací a s
možností doladění napětím je sice o dost lepší než krystal, ale je taky
cenově úplně jinde. Pro aplikace kde nemám DCF, používám klasiku -
krystal+dva kondy+trimr+ do série s osc out dávám u Atmela odpor. Snižuje to
vyzařování na harmonických, trochu snižuje spotřebu (při správné velikosti
odporu) a trochu snižuje závislost na teplotě (odpor oddělí výstupní
kapacitu + nelinearitu výstupních tranzistorů od obvodu krystalu). V rozsahu
běžných teplot se dá počítat tak 5ppm + 5ppm na stárnutí. Takže přibližně 1
s za den.
Do aplikací s DCF (i tam oscilátor dolaďuju, aby to v případném autonomním
chodu bylo co nejlepší) dávám krystal + dva kondy s kterými to kmitá
zaručeně výš + kond který to přeladí zaručeně níž. Ten potom připínám se
střídou, kterou stanoví soft. S tím to dotahuju pod 1 ppm a drží to, pokud
se moc nemění teplota okolí.
Anděl