Zaciatocnik s PIC 16F62x

jiri@bezstarosti.cz jiri@bezstarosti.cz
Pondělí Duben 26 15:44:48 CEST 2004

Mohlo by pomoci pridani kusu odporu mezi OSC2 a vyvod krystalu nebo zvetseni
kapacit od vyvodu krystalu k zemi - mohlo by to nabihat ochotneji. Absolutne
nejspolehlivejsi metodou je pak pouziti externiho krystaloveho oscilatoru,
ktery bude mit i tu vyhodu, ze bude presnejsi nez oscilator s krystalem na
PICu bez presneho doladeni kapacitami - napriklad pro cas merici ucely atp.
Muze to znit draze, ale kdyz je to pro bastl ucely, staci vzit starou
sitovou kartu z PC, kterych se vsude vali dost a krystalovy oscilator si z
ni vytahnout, takze proc je pro bastly nepouzit, kdyz jsou prakticky zdarma
:). Stejne tak stare notebooky obsahuji klidne i 4 krystalove oscilatory -
take dobry zdroj a hned ma clovek pro zkouseni 4 ruzne frekvence z jednoho
vraku :).

--
Jiri Bezstarosti

-----Original Message-----
From: Danhard [mailto:danhard@volny.cz]
Sent: Monday, April 26, 2004 1:20 AM
To: [HWnews]
Subject: Re: Zaciatocnik s PIC 16F62x

Muzete pouzit beze zmen.
Oscilator musi byt nastaven v HS modu (v tom kmitaji i nektere horsi
krystaly pod 4 MHz, ktere v XT modu nejdou).
Krystal by mel byt na zakl. frekvenci, ne owertone (na 3. harmonicke), coz
ale krystaly do 24MHz vetsinou jsou..

Danhard

> Zdravim konferu,
> mam dve uplne zaciatocnicke otazky:
>
> Mam hotovy program (HEX) pre 16F627. Mozem ho bez zmien pouzit v 16F628 ?
> Ako nastavit konfiguracne bity v PonyProg pre puzitie X-talu ako
oscilatora ? Skusal som vsetky mozne kombinacie, ale pri pouziti x-talu
rychlejsieho ako 5MHz to prestane kmitat. Potrebujem pouzit x-tal 10MHz
alebo 20Mhz (mam dve rozne HEX do PIC). HEX som nerobil ja, ale zdrojove
kody su pristupne.