Zabezpeceni JFet OZ

VA Elektronik - Andel Vladimir ing. vaelektronik@mirnet.cz
Neděle Duben 25 19:59:30 CEST 2004

Hm, tak to jsem opravdu nevedel. Ale já to tak pouzívám a zatím mi zádný
neodesel. Dokonce BF245C prezil prilepení membrány u kondenzátorového
mikrofonu a ani se mu nezhorsil sum. Bylo tam asi 80V, kapacita 1n proti
zemi, ale dost velký odpor. Bzucelo to pár vterin, nez jsem to vypnul (po
prilepení se napetí ztratí, membrána odpadne a po nabití se to opakuje).
Ale je mozné, ze jiné typy J-fetu jsou choulostivejsí.
Andel

----- Original Message -----
From: "Danhard" <danhard@volny.cz>
To: "[HWnews]" <hw-list@mailman.nethouse.cz>
Sent: Sunday, April 25, 2004 3:43 PM
Subject: Re: Zabezpeceni JFet OZ

Tady Vas budu muset vyvest z omylu, ten parametr je Forward Gate Current
takze ten proud plati jen v propustnem smeru, v zavernem je povoleno jen
nejake napeti Gate-Source Voltage, pak se to muze prorazit.
Na ochranu muzete pouzit prave prechody Gate-Source, nebo Gate-Drain v
zavernem smeru oprene o napajeni +/- (pouzivam treba PN4117 s ustipnutym
strednim vyvodem), pro vetsi proudy je pouzitelny TRANSIL.

Danhard