identifikace tranzitoru + nahrada

Jirka zaloha@volny.cz
Neděle Duben 25 10:50:47 CEST 2004

Danhard napsal(a):
> Ano, mam divnyho klienta, jelikoz tu konferenci prohlizim z archivu :o)
> Neni od veci se nekdy podivat, jak jsou tam Vase prispevky interpretovany !

Jo, to je mozny, takze chybu dela tamni konverze :-). Nicmene tu tecku
by normalne premyslejici jedinec pri nefunkcnosti linku odstranil,
stejne jako si prepise zalomene nefunkcni odkazy apod.

> S tou nahradou bych daval pozor na to, ze ten tranzistor ma velkou betu az
> do 2A a male sat. napeti pri tomto proudu.
> To BC639 ani BD139 neumi, ty jdou se zesilenim dolu od 0,5A.
> Projevilo by se to tim, ze by ty tranzistory hraly, a opet po case odesly.

Souhlas, ale takhle bychom to mohli rozebirat do nekonecna. Zdejsi rady
vzdycky chapu jako namet k dalsi praci, ne jako konecne reseni. h21e a
zejmena Uces je prvni _do oci bijici_ odlisnost a i proto jsem povazoval
za zbytecne o tom mluvit (zvlast pri existenci vsech potrebnych
datasheetu), stejne jako treba o tom, ze "Japoncu" s malym Uces je k
dispozici rada dalsich a ze v Evrope je krome Zetexu nedela snad nikdo
(rozhodne nejsou dostupne v rade BD/BC). Nicmene je fakt, ze tam ty
BC/BD vyhovet mohou (zejmena pouzije-li se "vyssi", proudove
predimenzovany typ), i treba proto, ze Ic neni nekde vysoko a duvod
"odchodu" byl jiny. To vse je vec odbastleni a mereni, ne to tam proste
naslepo narvat a hotovo. Pouziti BC/BD muze mit vyhodu v rychle
dostupnosti "ze supliku", komu neni cizi tvurci prace, tomu to treba vyhovi.

Jirka