VAG-COM diagnostika pomoci PIC

tsvach@volny.cz tsvach@volny.cz
Pátek Duben 23 16:02:34 CEST 2004

Podobna diskuse tady uz probehla pred nekolika malo roky.
Tehdy zacinal V*A*G - C*O*M a byly tu i odkazy na nejake
ruske stranky.
Posbiral jsem kdejake demo koupil licenci na V*A*G - C*O*M, od
pana Kavana konektor O*B*D II a mohu konstatovat nasledujici:

1. Diagnostiku si muzete bastlit jen pro sebe.
2. Male servisy to nechteji, protoze "to vzdycky nejak  udelaji".
Platit nemaji chut, protoze kdyz to moc potrebuji, tak si sjedou
do servisu diagnostiku udelat. Drive jsem daval spravit auto k
malym, po techto zkusenostech co vse mi rekli jen do znackoveho
servisu. 3. Neni problem udelat komunikaci. Vetsinou se pouziva
KWP 2000 a popisy se daji najit. Probkem je, ze autoelektronika
je "multiprocesor", kazda jednotka ma svoji adresu a kodovani
dat. Kde to sezenete. Tak na jedno auto. V servisu ale spravuji
vice typu. 4. Nez vynalozit kvantum energie pro skoro nic, tak si
poridte ten V*A*G - C*O*M treba s nekym spolecne.( Jen pro WV
koncern) Pri trose sikovnosti to jde pod W95 i nekolikrat
instalovat.
5. CAN je high a low speed CAN. Jeden vyrobce pouziva i oba
systemy. Co chcete stavet. Pro jakou komunikaci. Kde sezenete
popis komunikace, kdyz si to vyrobci hlidaji.

Vyvyjim ridici jednotky pro nekolik vyrobcu aut a znam komunikaci
jen tech svych jednotek. O ABS napr. nevim nic i kdyz delam
elektroniku pro sejne auto. Verte, ze si to vyrobci hlidaji.

Trochu jsem se rozkecal, ale chci upozornit na problemy co
budete mit. Jestli notebook nebo neco jineho je na zacatku
naprosto nepodstatne. Dulezite jsou informace a ty jsou vetsinou
malo dostupne.

Hugo KOTTAS

--
Využijte speciální nabídky VOLNÝ ADSL na zkoušku. Za měsíční
paušál a vratnou zálohu máte 30 dní možnost otestovat připojení k