suplikove pole na soucastky

hwkonfera hwkonfera@seznam.cz
Úterý Duben 20 17:02:18 CEST 2004

Protoze klasickou montaz jiz pres rok, az na vyjimky, neprovozuji, resil
jsem a stale jeste resim podobny problem se smd pasivnimi prvky.

Ale neda mi to a zavzpominam ... :) ... Trocha nostalgie tu neuskodi :)
Zazil jsem nekolik velkolepych akci, takze se citim slusne predzasoben. V
blahe pameti mam akci pana Galuszky, ktery nabizel nekdy - a ted si tipnu
kolem roku 1998/9 - skutecne obrovskou krabici s tridenymi, vetsinou
vrstvovymi (TR16x a TR19x) rezistory za tusim nejakych tisic korun. Pozdeji
nabizel i destickove rezistory a cele site (WK68xxx) za opravdu symbolicke
ceny. TR191/2/3 se daly sehnat dobre a mimoradne levne u Hadexu (tam byly
ceny az 0,05/ks). Protoze  rezistory s metalizovanou funkcni vrstvou se
nehodi pro low-noise aplikace (napr. audio), kupoval jsem i nektere typy z
rady TR2xx (Hadex a Tipa). Hadex jeste leccos nabizi, zkuste tam. Osobne
davam prednost koupi na vice mistech levne ve velkem nez na jednom miste
draz, ale komplet.
Svitkove kondenzatory jsem kupoval take u Hadexu, dneska je jejich nabidka
jiz tenoulinka, ale pred takovymi 5 roky se clovek dokazal slusne vybavit
bez velkeho kapitalu :). Elyty po ruznu, tantaly to same. Nabidka pana
Polivky je sqela. Kdyby se jednalo o smd pouzdra, nevaham ...
Radu zajimavych pasivnich prvku jsem kdysi nakoupil v elektrobazaru u Dlouhe
tridy.

Dobrou nabidku smd pasivnich prvku ma MK elektro. Rezistory 0805 1% nabizeji
za 0,10/ks pro 1000 ks. 1206 je 5% v teze cene. Myslim si, ze za 6 tisic si
clovek udela celou radu, pricemz po tisici kusech kdyz vezme kolem 20
nejpouzivanejsich hodnot (vcetne R0), popr. zvoli jine schema pro ty
superpouzivane hodnoty jako 10 k, tak jen tak na dno civky :) nesahne ...
100 n kondenzatory 50 V X7R nabizeji v MK el. v 0805 za 0,39 / 4000; 1206 za
0,59 / 4000.
Pokud nekdo vite o lepsich cenach, rad si necham poradit, kupovat hodlam az
pristi mesic.

Jen tak na okraj se podelim o zkusenost s AVX. Nabizeji dnes napr.
vicevrstve tantaly v drobnych smd pouzdrech. Tak napr. tu prede mnou lezi
680 uF / 6,3 V v poudru 7343 (7,3 x 4,3 mm).

Pan Urban (lmucan@tiscali.cz) ma v nabidce napr. ZR431 (coz je TL431) za 1
Kc (ceny vcetne DPH), pekne jsou i BUT93D za 2,-/ks nebo krystaly 4,194304
MHz za 5,- / ks.

Hezky den,
Simon Cihelnik