Napajeci zdroj

Ing. Martin Hankovec martin.hankovec@soka-st.cz
Úterý Duben 20 08:52:43 CEST 2004

> S tim on pocita, na cervene je tak 1,7V, ale neni LED jako LED, kdyz jsem
si
> stavel ICD na PIC, tak me to merilo nesmysly, pouzivali tam cervenou LED
> jako ref. napeti, a z asi 50ks diod ruznych typu co jsem meril se
pohybovalo
> napeti (pri 5 mA) mezi 1,7 az 2,1 V. Zeleny byly vsechny pres 1,9V, infra
> kolem 1,3V.

Ano, bude treba experimentovat, protoze se LED lisi kus od kusu a take
saturacni napeti B-E tranzistoru je ruzne. Pokud bude saturacni napeti kolem
0.7 V, tak mu prave ta cervena LED nemusi stacit. Ale zalezi take na
pozadovane presnosti...
Dalsi vec je stabilita podobneho jednoducheho stabilizatoru pri pozadovanem
proudu 400mA.

Martin H.