RS232 spajanie

Jan Matejka matejka@cat.cz
Úterý Duben 20 00:36:22 CEST 2004

> 20 metrov... Jeden Atmel je hlavny a komunikuje s troma dalsimi
> (podriadenymi). Tzn. ze on im posiela data po seriovej linke
> (tri kable
> z jeho UART do tych zariadeni), a tie tri podriadene
> posielaju data jemu
> - tri kable do jedneho vstupu UART toho jedneho hlavneho.
> Pre prenos som uvazoval o prudovej slucke, ale kedze su tam nejake
> komplikacie a nikto sa neozval ze ma dobru schemu na to, tak zvazujem
> prepojenie cez MAX232 s tym, ze takto prevedeny signal ide
> posielat aj
> [...]

Pokud chcete pouzit RS232  tak je cestou pro kazdeho slave (kabel) v
masteru udelat vlastni
budic RS232. Pricemz vysilace budou vysilat stejny signal. Prijimace
budou mit signaly slouceny na TTL urovni hradlem AND (NAND-NAND)
a privedeny na RXD procesoru. Urcite byste vymyslel ruzne obvodove
jednoduzsi funkcni varianty s diodami, tranzistory atd. slucujici jiz na
strane linky RS232 ale na vasem miste bych z toho asi nemel dobry pocit.
Radeji bych volil reseni se sbernici RS422 jak pekne popsal pan
Bezstarosti v:
http://nethouse.cz/pipermail/hw-list/2004-April/062019.html) vyhodou je
prave mj. to, ze sbernice
sama resi slucovani signalu vsech slave.

zdravic Jan Matejka