Extremni modelarstvi
Pavel Brychta
pavel.brychta@duhasys.cz
Pondělí Duben 19 13:07:36 CEST 2004
Ano - jmenuje se to HAL2100. Prave pracuji na amaterske verzi, ale zatim
stojim pred problemem jak prenaset data dolu na zem z prototypu (nemam
tak velky model) a tak jsem zacal uvazovat o pouziti cipu NORDIC nRF9E5
soucasne jako telemetriceho vysilace (A/D jsou vyuzity pro IR fotodiody,
P0 pro vstup z prijimace a vystup na serva a VF modul pro obousmerny
prenos dat). V soucasne dobe mam desticku, na ni Nordic a ted to
presvedcuji,a by se to rozbehlo...
Pavel Brychta
> -----Original Message-----
> From: hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz
> [mailto:hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz] On Behalf Of
> Pavel Kořenský
> Sent: Monday, April 19, 2004 12:46 PM
> To: '[HWnews]'
> Subject: RE: Extremni modelarstvi
>
>
> No, já jsem kdysi koupil poměrně primitivního autopilota
> (výroba tuším Hitec), který funguje na principu 4 fotodiod
> (doleva, doprava, dopředu,
> dozadu) a tím hlídá podélný a příčný náklon a koriguje
> výškovkou a křidélky. Vestavěl jsem to do hornoplošníku s
> motorem 6.5ccm a funguje to překvapivě dobře. Má to citlivost
> nastavitelnou jedním kanálem R/C soupravy a když je ta
> citlivost nastavená na dostatečný stupeň, tak se éro chová
> jako korkový špuntík na vodě. Nedá se utopit a nedá :-)
> Legrace je, že to včas umí vyhodnotit třeba les nebo stodolu,
> zvednout výšku a přeletět to.
>
> Zdraví PavelK
>
> > -----Original Message-----
> > From: hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz
> > [mailto:hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz] On Behalf Of
> Šerých Jakub
> > Sent: Monday, April 19, 2004 12:08 PM
> > To: [HWnews]
> > Subject: RE: Extremni modelarstvi
> >
> >
> >
> >
>
> > Nemam zkusenosti s modely, ale z padacku vim, co udela jen
> > slabe dychnuti vanku nebo termiky v necekany okamzik. Kde ze
> > byla ona stabilita letu, jindy tak hodneho era. Posun
> > jednotky az desitky metru behem nekolika vterin - zadna mira.
> > Kdyz jste kilak nad terenem a relativne sam ve vzduchu, cert
> > to vem, ale pokud jste par metru nad zemi nebo ve skupine
> > dalsich padackaru, muze to behem nekolika vterin skoncit moc
> > nepekne.
> > A s takovymi eventualitami je proste potreba za letu
> > cehokoliv vzduchem neustale pocitat, i kdyby to v 90% casu
> > letalo velmi stabilne a umirnene. Rekl bych, ze spolehlive by
> > se dal nejaky autopilotni system udelat u modelu tak od 500m
> > vysky nad terenem, aby bylo dost casu na korekce krizovych
> > situaci rucne.
> >
> > Jakub Serych
Další informace o konferenci Hw-list