[HWnews] Vypousteni meteosond ?

J. Polivka jpolivka@mbox.vol.cz
Neděle Duben 18 23:32:09 CEST 2004

Mno, na vojne jsem byl kdysi u PVOS a u radaru se evidovaly tzv. cile a
velmi casto tam byl cil "balon".  Vzhledem k memu veku a dane dobe tim cilem
asi nekolikrat do tydne nebyl balon pro vzduchoplavce. Rekl bych, ze se
sledovaly i meteorogolicke balony. Slysel jsem, ze se mohou nahore
roztahnout az do docela velkych rozmeru. Mate s tim nekdo zkusenost ?
Jindra polivka
jpolivka@mbox.vol.cz

Tyhle amatérské balóny dosahují výšek až 100.000 stop (okolo 30 km).
Podle toho co jsem četl o praxi v USA, tak letecký dozor se o ně
přestává zajímat nad výškou tuším 35.000 stop, což je horní hranice
výšek, ve kterých létají dopravní letadla.

Zdraví PavelK