vyvoj a stavba CNC frezy

Libor Kavan lkavan@krkonose.cz
Neděle Duben 18 22:14:38 CEST 2004

At 21:44 18.4.2004 +0200, Jirí Krul wrote:
>Tak to jsem prehledl, nicmene problem neni udelat CNC rizeni , koneckoncu i
>pro Linux nejake projekty existuji viz
>http://www.linux-cae.net/MachineShop/,

Jo, pro prvni pokusy vyhovuje...

>problem je kvalitni, presna mechanika.
>Asi bych to resil zakoupenim hotove freezky.

Koupit frezku s klickama a prebastlovat ji na CNC neni IMHO moc dobry napad.
Jde teda o to, co od stroje cekate, ale napr. na klasickem prizmatickem lozi
nedosahnete takovych rychlosti a akceleraci, ktere by byli vhodne na
gravirovani nebo vrtani DPS. Zase kulickova linearni vedeni nezvladnou
takove zatizeni jako klasicke loze.

>Problem je, ze v cenach do 50.000 Kc neni az tak moc velky vyber a parametry
>take nejsou nejuchvatnejsi.

No, v techto cenach to jsou spis hracky...

>Par odkazu, me se nejvice libi BF 20 Vario.

Nevypada spatne, ale jako polotovar pro CNC se mi to moc nelibi...

S pozdravem           with best regards
    Libor Kavan               Phone & Fax:+420 499 426 232
    Dlouha 421
    543 03 Vrchlabi III,CZ    http://www.techtronex.cz