[HWnews] Vypousteni meteosond ?

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Sobota Duben 17 20:59:19 CEST 2004

Kedysi (pred '89) som mal doma meteosondu, aka sa vypustala z Ganoviec
pri Poprade. Polysterenova krabica cca 60x125x25cm - dve polovice
stiahnute nejakou paskou, snura s padak (ten si pamatam, ze bol hnedy
:-) Vnutri bol mechanicky barometer (2 hlinikove kruhy s membranami),
vlhkomer (typicky vlascovy). Ine pristroje si nevybavim, ale minimalne
nejaky elektronicky teplomer tam bol. Samotny vysielac pozostaval z
jedneho plosaku cca 10x10cm osadeneho tranzistormi a bizuteriou, co si
pamatam, tak z vyroby NDR. Antena mala...no nech 5cm.
Sondu vtedy vypustali 4x denne a odmena za vratenie najdenej bola 50Kcs
:-) On balon v istej vyske praskol a sonda na zmienenom padaku pristala
kde pristala...
Sondy vypustaju aj dnes, ale ziadne dalsie veci neviem.

miro