Re: [HWnews] měření svítivosti LEDek

Danhard danhard@volny.cz
Pátek Duben 16 07:30:41 CEST 2004

Dulezity je take vyzrovaci uhel.
U infra led se to prozmenu udava vykonem na prostorovy uhel.

Danhard
  Měl jsem tady takovou záhadu. Obyčejná ledka L53ID se svítivostí 30mcd a s
vlnovou délkou 625 nm svítí subjektivně stejně jako "vysoce svítivá" L53SRDE
se 400 mcd, ale na 660 nm. Podstatně lépe svítí jen ta lepší "super svítiná
L53SRD 1600 mcd na 660 nm. Pokud jsem to zkoušel snímat fotoodporem, ta 400
mcd svítila o dost víc než ta 30 mcd. Sice shápu že pro 660 nm je oko
podstatně méně citlivé než pro 625, ale myslel jsem že udávaná svítivost je
už přepočítaná podle nějaké normalizované křivky citlivosti oka. Pokud není,
jsou ta čísla dost matoucí.
  Anděl