[HWnews] (-: Hledam seriak

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Čtvrtek Duben 15 20:20:43 CEST 2004

Zdravim,

norem na ruzne seriaky je bilion prdeli, tak se ptam vas, zkusenych
kolegu, abych nemusel precist celou alexandrijskou knihovnu, jake
konkretni vteleni seriaku si mam vybrat.

Chci prajednoduchej klasickej asynchronni seriak, zadnou velkou vedu,
jenom mi nestaci RS-232 (resp. nechci ji mucit). Jasne, ze si muzu
pustit UART na libovolny rychlosti a dat si tam nakej
tranzisturek/trafak/optoclen, hnat to nejakym kabelem po pradedovi a
pridelat k tomu rusky konektory. Ale kdyz uz, tak bych chtel mit
funkcne to samy, ale aby se to prave rychlosti, kabelazi, konektorem,
signalovejma urovnema shodovalo s necim, co uz je. Kdyby k tomu
naaahodou nekdo nekdy prisel, aby si nemusel tukat na cello.

Pozaduju:
- plne duplexni asynchronni prenos 8bitovych slabik (zadny pakety,
potvrzovani,... jde mi o cistou asynchronni fyzickou vrstvu bez
volovin);
- zadnej handshaking, rozhrani spojuje jen 2 rovnocenna zarizeni;
- pocet dratu nejlip 3-4, vetsimu poctu se pripadne nebranim;
- rychlost co nejvyssi (> 0.2Mbit/s) -- jde mi o kompromis mezi
jednoduchosti a cenou (obvodu a dratu) a rychlosti;
- snadno dostupna kabelaz, nejlip neco jako UTP nebo jine rozsirene
typy kabelu;

Diky moc, MP