[HWnews] SMD automaty, was:V patek vecer...

Libor Kavan lkavan@krkonose.cz
Čtvrtek Duben 15 10:07:17 CEST 2004

At 09:42 15.4.2004 +0200, Danhard wrote:
>Ty pocitace k tomu mate, protoze by tam mel byt nejaky chodivy ridici
>program ?

Jojo. Ja uz jsem to v podstate nejak rozchodil, ale ovladani a programovani
je naprosto sileny, to bych snad radsi deroval papirovou pasku :-( Jedina
moznost je udelat cele nove rizeni. Jinak ale ten cely osazovaci system,
ktery se skladal z mnoha ruznych stroju na vsechno mozne i nemozne je docela
promysleny. V podstate se dala postavit linka, ktera si podavala DPS z
kominku, natiskal pastu nevo lepidlo, postupne oboustranne osadila a na
konci rovnala osazene DPS do zasobniku. Na 80. leta docela promyslene, takze
si myslim, ze by byla skoda to pohrbit. Bohuzel, rizeni poplatne dobe sveho
vzniku :-(

>Ty mechaniky oszovacky jsou taky pod HPIB ?

No, v podstate topologie je takovahle: Na masine sedi jeden ten
monitoropocitac s 2xHPIB a 1xRS232 Jeden HPIB jde do masiny, kde na nem visi
interface na prevod HPIB<->x51 bus a pres to ridi controllery serv a v
podstate celou masinu. Na tomle HPIBu jeste visi dvojita FDD (masina bootuje
z 2x 3.5" 360kB) a merak, ktery pri osazovani meri kazdou soucastku
(R,L,C,D,ZD) Druhy HPIB je pripojen na dalsi masiny (az 5 stroju v lince) a
na dalsi pocitac-line computer (HP9000/300) ktery tomu celemu ansablu veli.
Ten ma HDD, na kterem jsou ulozeny konfigurace stroju (na FDD se jim to
nevedlo) a osazovaci programy. Na nem se i programy tvorej. No a treti
pocitac (rikaji mu ICOS) je pripojen pres RS232 na pocitac na stroji. ICOS
zpracovava obraz z kamer a zajistuje korekci fiducial a fine-pitch. Tehle
pocitac jsem ale nekupoval. Moje prvni predstava byla nahradit pocitac na
masine PCckem s HPIB kartou a ridit tim vsechno, vcetne grabovani kamer. Ale
po dlouhem neuspesnem boji s HPIB (bez analyzatoru jsem v pr..) to vidim
jako jednodussi udelat komplet nove servocontrollery a HPIB vynechat. Chci
zkusit toto: http://elm-chan.org/works/smc/report_e.html Nema s tim nekdo
zkusenosti?
Uff, to jsem se nejak rozkecal... ;->

S pozdravem           with best regards
    Libor Kavan               Phone & Fax:+420 499 426 232
    Dlouha 421
    543 03 Vrchlabi III,CZ    http://www.techtronex.cz