[HWnews] neznámá součástka v zapalovači výbojky

Jirka zaloha@volny.cz
Pondělí Duben 12 22:05:57 CEST 2004

VA Elektronik - Andel Vladimir ing. napsal(a):
> Zatím hledám přes google a pod heslem UJT transistor nacházím jen seznam
> typů co mají obchodníci, ale podle těch typů nejde najít žádný výrobce.
> Nevíte někdp kde hledat?
> Anděl

Sorry, ale ja bych od pocatku postupoval trochu jinak: a) neuvedl jste
ani typ pouzdra, b) nenakreslil jste schema (byt byl jakysi textovy
popis), c) zmeril jste tu soucastku externe (chovani mezi vyvody apod.,
pripadne v nejakem nahradnim zapojeni)?

Pokud z nejakeho duvodu nejde skutecne o spinaci soucastku (v tom
smyslu, ze po sepnuti zustava sama sepnuta az do zaniku proudu nebo
jineho vypinaciho mechanismu), tipoval bych, ze by mohlo jit o MOSFET.
To by se ale dalo overit prave tim zakladnim merenim a samozrejme taky
uvahou z konfigurace zapojeni.

Jinak jeste k tomu moznemu tyristoru: existuji i velmi rychle typy (viz
TV rozklady apod.)...

Jirka