[HWnews] Mereni tlumicu u auta

Lubor Otta butan@geoinvest.cz
Neděle Duben 11 16:22:10 CEST 2004

Zdravím konféru.
Právě jsem viděl zdarma měření tlumičů před Globusem, tak mi to nedá abych popsal
jek to dělají. Ke karoserii, nad kolo se magneticky přilepí přístroj, s displejem, asi jako pul krabice na boty. Od přístroje jde kablík, na konci váleček který leží na zemi, pod přístrojem.
Odhaduji že ve válečku je UZ vysílač, a že přístroj měřením zpoždění ultrazvuku měří svou vzdálenost od válečku, což je zároveň vytažení tlumiče. Dva chlapi se do auta opřou, a houpnou s ním. Na displeji naskočí výsledek. Podobný přístroj by se dal i vyrobit doma, jen znát správná kritéria jaký pohyb (rychlost) je ještě dobře.
Lubor