[HWnews] adsl ?

Radek a Petra Vickovi rvicek@quick.cz
Čtvrtek Duben 8 16:14:23 CEST 2004

> Ne, ja jsem mluvil o beznem domacim pripojeni. Za beznou vec
> povazuji napriklad aktualizaci antiviru nebo stazeni patchu pro
> windows. Oboji jsem chtel delat u znameho pomoci jeho GPRS. Slo o
> stazeni cca 15MB dat, tady zadna zavratna velikost a po cca dvou
> hodinach snazeni s rychlosti sotva odpovidajici modemu na
> analogove lince a mnohonasobnych vypadcich spojeni jsem to vzdal,
> vzal pocitac do auta, odvezl domu na ADSL a za cca 6 minut bylo
> nahrano. A to bylo v Praze s ukazkove silnym signalem. Jak to pak
> musi vypadat v mistech s horsim prijmem.

Co mam zkusenost tak horsi signal nema alespon u ET zadny vyrazny vliv pokud
nejste na rozhrani dvou BTS, ktere by zpusobovaly preskoky mezi nima. Jina
siuace bude asi u T, kteri maji kazdy TS vysroubovany vys a jsou haklivejsi
na ztracene data.
Ja doma bezne stahuji soubory tak do 20MB s tim, ze vetsi by asi nebyl
problem (malokdy chvatam, ale v praci sedim na 1Mb tak si to radeji stahnu
tam) nechat bezet treba pres noc. Jinak rychlost je opravdu pomalejsi nez
tel. modem (me jede doma 49.9kb) a GPRS mi jede v prumeru 35kb.

> Myslim, ze jabka s hruskami si bohuzel (samozrejme vinou
> regulovane-monopolizovanych cen v telekomunikacich a lokalni
> nedostupnosti ADSL) plete pul naroda. Jinak by nebylo mozne,
> abychom v CR meli naprosto zvraceny pomer vyuziti ADSL a GPRS -
> to okolni Evropa samozrejme nezna.

O tom, ale puvodne rec nebyla. Zijeme tam kde jsme si to zaslouzili a tak
musite srovnavat to co zde je.

> GPRS je samozrejme bajecna technologie, ale je celkove
> koncipovana na pripady, kdyz se chci s notebookem svalit pod
> borovici v Boubinskem pralese a odtamtud delat svoji praci, ale
> na bezne pevne pripojeni stovek a tisicu domacnosti s dostupnym
> "dratem" neni mobilni technologie zrovna ta prava volba. Z toho
> take vyplyva vetsina problemu GPRS pripojeni. Proste to na takovy
> napor neni stavene.

To je otazka spis pro operatora. Pokud zajisti dost TS a konkurenceschopne
ceny myslim, ze bude GPRS stale mit co rict i pro domacnosti s dratem. Ten
mobil (nebo nejaky jiny terminal) totiz budete mit stale (potrebujete ho na
volani), ale nevidim proc bych si k nemu mel platit jeste drat. Navic stav
tech dratu je nekdy az katastrofalni (dost dlouho jsem delal v budove hlavni
ustredny v CB) a nevim zda bych treba chtel necemu takovemu verit.

RadekCX
---
Odchozí zpráva neobsahuje viry.