[HWnews] servo ze steracu ?

Kubat Tomas tomas_k@comap.cz
Úterý Duben 6 10:09:11 CEST 2004

ovladal bych to nejakym jednocipem x51.
je pravda ze jsem motorek od steracu nezkousel prepolovat.
tomik.

-----Original Message-----
From: Kotlaba Jaroslav Ing. [mailto:kotlaba@zpa-pecky.cz]
Sent: Tuesday, April 06, 2004 11:01 AM
To: [HWnews]
Subject: Re: [HWnews] servo ze steracu ?

> ovladat bych to chtel stand. jako model. servo.

Cim to chcete ovladat? Rucne potenciometrem nebo nejakym regulatorem?

> ovladani by bylo potreba linearni ne on/off, proto to servo.
> no motorek steracu je stejnosmernej, motorek serva taky, takze smer asi
> nebude problem.

Motorek ke steracum, ktery jsem mel v rukou, mel rotor i stator vinute a
vzajemne spojene, takze smer otaceni zachovaval i pro prepolovani - pro
tento pripad by bylo potreba stator napajet zvlast, aby se zmenou polarity
napajeni rotoru zmenil smer otaceni.

> motorek steracu ma uvnitr sneka, tak ze se snad neda pretlacit.

Sneka mit nemusi (ten, co mate k dispozici ho ale treba ma).
Snek, pokud nema velke stoupani, se pretlacit neda, ale pokud elektromotor
musi vyvinout moc velky kroutici moment, tak se muze zastavit (a spalit).