[HWnews] servo ze steracu ?

Kotlaba Jaroslav Ing. kotlaba@zpa-pecky.cz
Úterý Duben 6 10:28:57 CEST 2004

> Servo si pamatuje svoji polohu pokud nedostava ridici impuls, nebo ho
musim
> porad krmit, jinak se vrati do polohy "0" ?

Takove servo je IMHO pro modelare. Vy potrebujete asi neco jineho.
Elektromotor s prevodovkou do pomala a nejaky forrichtung, ktery by zajistil
vypnuti, kdyz se dosahne krajni polohy.
Zda si servo pamatuje svou polohu pri vypnuti, zavisi jednak na konstrukci
serva, jednak na tom, zda ovladane zarizeni na servo pusobi nejakou silou.

> Co je uvnitr za elektroniku, nejaky zakaznicky IO ?

Uvnitr nemusi byt vubec nic.

> Da se pripadne koupit ?

Da a nic to nestoji (jen penize).

> Da se pripadne ta elektronika nejak rozume vyrobit, pripadne pouzit el. z
> levneho serva + to nejak posilit ?

To je otazka, cim chcete to servo ridit.

> Slo by udelat servo z motorku od steracu, doplnit potak + elektroniku, jde
> mi hlavne o silu toho serva (kulovy ventil na vodu) ?

Mozna ano. Ja jsem videl jen steracove mortorky, ktere behaly na jednu
stranu, kyvavy pohyb zajistoval klikovy prevod. Nevim, jake jsou ted v
novych autech.

> Tech serv bych potreboval asi tak 5 ks. a ceny jsou strasny :-))).

Zkuste se zajimat o serva k ovladani radiatoru topeni. Ty se vyrabeji
hromadne a cena by nemela byt tak strasna. Je potreba ale vedet, jaky
kroutici moment potrebujete k ovladani vasich ventilu. Zkuste se podivat
napr. na firmy Komextherm nebo Belimo.