[HWnews] Sepnuti rele optoclenem s clonkou.

jiri@bezstarosti.cz jiri@bezstarosti.cz
Pondělí Duben 5 16:44:36 CEST 2004

>No jen jsem cekal kdy se ozves a teprve ted prichazi ta rana z milosti
:-)))))
>Ona se ma kazda prihravka na smec zatlouct hrebikem :-))))

Spravne, sam bych z takoveho zadani od nekoho jineho nebyl nadsen :))). Ale
jsou i lide neelektonicti, kteri se na takovou vec zeptaji a nejsou schopni
to moc blize specifikovat, protoze maji proste nejaky napad (at uz si o nem
kolikrate myslime cokoli) a chteji to zkusit, protoze zbastlit to dohromady
(a zase at uz jakkoli) to nejak zvladnou. Takze sami teprve budou delat
nejake pokusy, co to vlastne chce a co nikoli a potrebuji spise ten prvni
nastrel, tedy jak to vubec zapojit, aby to vubec neco delalo a jak, to uz je
vlastne skoro fuk :)). Pak se treba ozvou, ze to neni uplne ono a uz vedi
vice co chteji i kdyz uznavam, ze tak vytrvalych co snesou prvni ne uplny
zdar, prave mnoho neni :).

>- Za zmenu je povazovano co, H-L, L-H, L-H-L, H-L-H ???
>- Ma to reagovat pri prvni zmene, druhe, treti, ....., devatenacte ??

U mysi jsou vlastne optocleny 2 na jednom kolecku (pro urceni smeru), takze
za zmenu povazujme to, ze se stane zmena na obou dvou optoclenech, cimz se
muze situace zjednodusit, ale protoze se smer nepozaduje, pokud to chytre
vyuzije jen jeden ze 2 optoclenu v tom snimaci, take by to nemuselo vadit,
jen se asi bude hure osetrovat ruzne neurcite stavy, nez kdyz se vezmou oba.

>- Delka H a L je minimalne us, ms, s, h, den, rok ????

Rekl bych, ze to bude minimalne v desitkach us, to kolecko se buhvi jak
rychle asi tocit nemuze uz jen z mechanickeho hladiska, takze i to co pisu
je mozna uz dost predimenzovany pozadavek.

>- Vysledne to bude na stole, v aute, na Miru, ....... ???

K cemu to ma slouzit fakt netusim, ale udelat to co nejodolnejsi v ramci
lacineho reseni, tim se snad nic nepokazi - myslim tim soupnout tam treba
kus hystereze na vstup atp.

>- Napajeni je AC, DC, LTO, koks, modry krystal ???

Ja bych pochopitelne preferoval modry krystal, ale hodme to treba na
stabilizovanych 5V.

>Tohle a dalsi potrebujes znat pro nasofteni i pro navrh ciste
"elektronicky"
>Takze sorry, ale na blbou otazku (vagni zadani) je vetsinou i blba odpoved
:-))))))

Nerikam, ze to byla chytre polozena otazka, ale to uz nakonec vysvetluji
vyse :).

--
Jiri Bezstarosti