[HWnews] Monitory LCD OT (v novej konferencii)

Daniel Valuch daniel.valuch@wanadoo.fr
Sobota Duben 3 12:27:37 CEST 2004

_nechapem, preco este niekto posiela do starej konferencie... _

skusim to takto, lebo vecne argumenty nemaju vyznam (vid serial
Kapacitor I, II, III). Pred pocitacom presedim vacsinou viac ako 10
hodin denne. Odkedy som som si kupil LCD tak:

- uz ma nikdy neboleli oci ani po 12 hodinach pred pocitacom
- uz ma nikdy nebolela hlava ani po 12 hodichach pred pocitacom
- zmyzli problemy s videnim, ktore som mal. Casto som mal problem ze ked
oproti mne niekto sedel  tak som sa nedokazal na neho pozerat, lebo som
ho nevidel ostro a uz som bol na ceste k doktorovi pre okuliare
- oci mam len jedny (pre rypakov rozumej 1 par:-) )
- nebudem musiet platit 5000 rocne za okuliare
- uvolnilo sa mi na stole velmi vela miesta

toto boli realne zdravotne dovody, ktore som naozaj pozoroval a uz keby
nic ine tak koli tomuto si CRT monitor nikdy viac nekupim. Vlastne
zdravie mi je prednejsie ako peniaze, ktore som musel na ten monitor
nasetrit.

> Muze mi konecne nekdo vysvetlit, co na tom LCD vidite?
>
> Mam na stole drahy Trinitron EIZO CRT. Podle mejch zkusenosti:

to ze je nieco drahe nesvedci o kvalite. V pripade znacky EIZO je to v
poriadku, ale argument ze mam na stole drahy monitor je nieco ako "kupil
som si drahu LED diodu za 547 korun", takze musi dosvietit az ku susedom

> 1) Ma lepsi barvy/kontrast.

ma, to je bez debaty. Kolko ludi tu ale tie lepsie farby vyuzije? Bavime
sa o kancelarskych, CAD/CAE aplikaciach a strihani videa. Na strihanie
strihanie videa je jedno ci ma vyrazka na nose tepelnu teplotu 5000K,
alebo 5010K. Kazdy monitor ma uz farebnu kalibraciu, pokial to vie
clovek obsluhovat tak to riesi dost problemov. To iste s reproduktormi.
Kazdy naozajstny zvukar ma svoje referencne bedne. Nemusi to byt to
najdrahsie a najkvalitnejsie co na trhu je, ale ma ich napocuvane a vie
ako hraju. Takze ked nieco mixuje tak vie ako to ma nastavit aby to bolo
dobre aj na tych absolutnych najdrahsich referencnych bedniach.

> 2) Nema zadnej rozmaz (reakcni cas).

LCD monitory maju na 99% aplikacii dostatocne rychly reakcny cas. Pred
rokom to bolo okolo 25ms, teraz 16ms. To je malo? Pokial chces hrat
najnovsie akcne hry a potrebujes refresh 200Hz tak je mi ta luto.

> 3) Da se na to koukat i z uhlu (mala vyhoda)

na LCD sa da tiez pozerat zo sirokeho uhla,  moj 2 roky stary acer AL922
ma pozeraci uhol +/-85 stupnov. A ten uhol je naozaj platny, ked dojdem
do kanclu monitor mam takmer kolmo a da sa na nom vidiet vsetko.

> 4) Ma to libovolny rozliseni (tj. pri nejaky podivnosti to nezobrazi
> malej obdelnicek, nebo velky kostrbatosti).

Ja som uplne spokojny s nativnym rozlisenim mojho LCD, vyssie
nepotrebujem. Okrem toho CRT monitory maju tiez urcite fyzicke
rozlisenie, takze s tym lubovolnym by som bol trochu opatrny. Ked
potrebujes vyssie rozlisenie tak si kupis monitor s vyssim rozlisenim,
toto nieje onania nad pretaktovavanim procesorov.

> 5) Je levnejsi

ako som uz spominal moje zdravie je mi prednejsie ako par tisic navyse
za kvalitny monitor

> Tohle neni flame, fakt bych chtel vedet, proc platite vic za neco s
> horsima vlastnostma?

Z tvojho mailu mam pocit, ze si trochu zaspal dobu. LCD uz nemaju
parametre ake mali ked sa na trhu objavili prve notebooky s 12"
monochromatickym LCD displejom. Uz si niekedy videl nejaky aktualny LCD
panel nazivo? Uz si niekedy robil s novym LCD panelom nazivo? Je to
presne to iste ako flamewary typu Intel/AMD. Vyrabaju uz dlhe roky
rovnake procesory ale ludia stale remcaju ako AMD hreje, ako su
nespolahlive a ake su to sracky. Pritom nemaju o tom ako sa veci
skutocne maju ani ponatia. Lebo pred 5 rokmi nieco hrialo tak to tak
musi byt navzdy.

Toto je moj osobny nazor, tak prosim ziaden flame,
pekny vikend
balu