[HWnews] Dekodér barevného kódu rezistorů ?

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Pátek Duben 2 11:04:05 CEST 2004

MK wrote:

> Mate sice castecne pravdu, ale dovolim si trochu oponovat :-))))
>
> Pred cca 25 lety zil a publikoval v zemich ceskych Eda Smutny.
> Osobne jsme se znali a mnohokrat se do krve pohadali a to presto, ze jsem
> k nemu vzhlizel malem jak k panubohu. Mel nepopiratelny prinos
> pro popularizaci mikroprocesoru a byl to vynikajici konstrukter.
>
> Jenze s prominutim zkurvil jednu generaci konstrukteru. Zarne dokazoval na kazdem
> svem vytvoru, ze to co lze udelat jednoduse, elegantne a efektivne se necha udelat i ponekud
> sloziteji, draze a s pouzitim maxima soucastek.

> [...]

MK, mate pravdu. Ale k cemu by dcerusce byla MCU technika, kdyz na
pocitaci dokaze jen malovat?

Navic u takhle malych deti si pohraji nejvice prave s tranzistory,
diodama. Az teprve pak misto dvou tranzistoru dvou kondu a ctyr odporu
prijde na radu 555 + 2R+1C. No a pak vetsi a vetsi funkcni celky
integrovane do asfaltu... Musi se zacinat vzdy pomalu, zrychlovat a pak
vzletnout :)

Kdyz bude umet jen MCU, pak ji tezko naucite jak se tranzistory chovaji
tak aby to mela jako reflex. Vzdycky me vyluzuji usmev na tvari
konstrukce, kde je treba nekolik IO, co by sly resit dvema-trema
tranzistorama. Na takove konstrukce jsem bezne narazil pri listovani
starych amar, kdy 7400 stala vic nez desetinu tehdejsiho prumerneho
platu cloveka co nebyl v KSC (ti co byli v KSC meli vyssi platy).

--

Jaroslav Lukeš

--
Tento e-mail nemůže obsahovat VIRY
jelikož nepocházi z virózního systému M$ Windows!