[HWnews] Sumova automatika

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Pátek Duben 2 08:01:07 CEST 2004

Ing. Zbyněk HEJDA wrote:
> Jenze mejmemsi delka jednoho pulsu je 100ns. Takze na dva vzorky potrebuji
> prevodnik 50 ns coz je 20MHz. Signál samozdrejme demoduluji pomoci
> detektoru, ale i tak ma v zakladnim pasmu sirku pasma 50MHz. Coz je dalsi
> omezeni, abych navzorkoval vsechny harmonicke potrebuji nejmene 100MHz
> prevodnik. Musim jeste zarucit i dynamiku prevodu. Preitom mi muze prijit i
> vice pulsu nejen za sebou ale i v na sobe superponovanych.

Aha. A co s tim tedy tim el. potenciometrem potrebujete udelat? Aby se
vam to vlezlo do dynamickeho rozsahu AD prevodniku?

Harmonicke nepotrebujete. Pokud vam nejde o absolutni casovou presnost a
staci vam presnost v rozsahu tech 50ns, tak vam k tomu zcela a ulpne
staci onen 20MHz prevodnik. A pokud vam jde o tak vysokou presnost, tak
byste se mel inspirovat u vyvojaru Tamary (dosud jeste ziji - kurnik, to
zapojeni by melo byt open source :o) jak meli resene vzorkovani a
presnou casovou synchronizaci.

No vidite, dostali jsme se k 20MHz, na coz vam bude stacit tzv VGA
(variable gain amplifier, terminologie analog devices) a tento budete
ridit seriovym DA prevodnikem (stejne ten potenciometr byste ridil pres
I2c). Anebo jeste jedna finta, budete ho ridit paralelnim, a budete mit
neskutecne rychlou dobu odezvy regulacni smycky. Totiz kdyz budete utlum
ridit seriovym portem, vzdycky to bude pomalejsi, nez budete chtit.

--

Jaroslav Lukeš

--
Tento e-mail nemůže obsahovat VIRY
jelikož nepocházi z virózního systému M$ Windows!