[HWnews] Amatersky snimac na kabel k zapalovaci svicce

Petr Simek psimek@jcu.cz
Čtvrtek Duben 1 22:15:29 CEST 2004

On Thu, 1 Apr 2004, Pavel wrote:

> Jinak jednodussi metoda jak odhalit nepalici valec je pro motory bez
> katalyzatoru odpojovani jednotlivych kabelu (bacha ze po odpojeni zacne
> kabel "kopat"), ten valec u ktereho se odpojeni na chodu temer neprojevi

Vyzkousel jsem tuhle metodu, bohuzel pri odpojeni se projevuje se vsech
6valcu, takze mereni osciloskopem asi provadet nebudu.

> pali blbe. U vicebodoveho vstrikovani je lepe odpojovat vstrikovaci ventily,
> nikdy (vyjma poruchy ale i to by melo byt maximalne osetreno) nesmi dojit k
> situaci kdy je do valce dodavano palivo ale neni spalovano. Pokud je
> rozdelovac, kabel i svicka v poradku je problem nekde jinde - u karburatoru
> nebo jednobodu to bude neco mechanickeho a u vicebodoveho vstrikovani to
> muze byt i vstrikovanim pro jeden valec, dost velky bordel dokaze udelat jen
> blby kontakt na ventilu...
>
> Mozna kdyz napisete jak a u ceho se zavada projevuje, pomuzeme Vam s
> [...]

Diky za rady, zapalovani zda se zapaluje. Jedna se o 6ti valec Ford
Scorpio a na mereni emisi neprosel pro nekolika nasobne prekroceni
uhlovodiku. Pri chodu naprazdno ma dost neklidny chod, otacky drzi,
najednou poklesnou, pak to automat 'dozene' takze malinkko vyleti a pak
zase chvili drzi a tohle se opakuje v intervalu 5-15 vterin. Po odpojeni
zapalovani kazdeho valce je znat lehky pokles otacek ktery automat po 1-2
vterine vykompenzuje. Pri pridani plynu dojde na 1-2 vteriny k poklesu
otacek a po te teprva vylitne do otacek. Napada Vas neco ? Od motoru
vede X snimacu a dratu ktery ani nevim k cemu jsou. Co jsem nasel a poznal
jsou svicky a vtrikovaci ventily.

> Pavel

S pozdravem